Neler yeni

6 aydan sonraki gizli ayıp hakkında haklarımız nedir?

faikkivrak

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
194
Tepki puanı
117
Puanları
43
Merhabalar, iphone 11 modelli bir telefona sahibim. Daha önce 3. Ayda ekranın sol üst köşesinde kararma çıktığı için tüketici hakem heyeti aracılığıyla telefonu değiştirmiştim ancak yine aynı noktada daha belirgin halde çıktı. Yeni telefonun bana verilmesinin 7. Ya da 8. Ayı olması lazım şu an. Satıcı firmaya gizli ayıp çıktığını bildirip ihtar çekmeli miyim? Daha önce aynı sorunu bilirkişi ayıplı mal kapsamında değerlendirmişti. Aynı noktada olması nedeniyle gizli ayıp kapsamında değerlendirilebileceğini düşünüyorum. Gizli ayıptaki zaman aşımı da sanırım 2 yıldı. Çıktığı an bildirme yükümlülüğümü yerine getirip dönüt alamazsam tüketici hakem heyetine başvurmalı mıyım? Hak elde edebilir miyim? Eklerde önceki dosyaya ait raporu ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 507014A9-826F-4875-9E21-9202341BB34F.jpeg
    507014A9-826F-4875-9E21-9202341BB34F.jpeg
    99.9 KB · Görüntüleme: 7

DeepState

Süper Üye
Destek Ekibi
Katılım
8 Mar 2023
Mesajlar
844
Çözümler
1
Tepki puanı
708
Puanları
93
Merhabalar, iphone 11 modelli bir telefona sahibim. Daha önce 3. Ayda ekranın sol üst köşesinde kararma çıktığı için tüketici hakem heyeti aracılığıyla telefonu değiştirmiştim ancak yine aynı noktada daha belirgin halde çıktı. Yeni telefonun bana verilmesinin 7. Ya da 8. Ayı olması lazım şu an. Satıcı firmaya gizli ayıp çıktığını bildirip ihtar çekmeli miyim? Daha önce aynı sorunu bilirkişi ayıplı mal kapsamında değerlendirmişti. Aynı noktada olması nedeniyle gizli ayıp kapsamında değerlendirilebileceğini düşünüyorum. Gizli ayıptaki zaman aşımı da sanırım 2 yıldı. Çıktığı an bildirme yükümlülüğümü yerine getirip dönüt alamazsam tüketici hakem heyetine başvurmalı mıyım? Hak elde edebilir miyim? Eklerde önceki dosyaya ait raporu ekliyorum.
Tekrar servise gönderdiniz mi cihazı apple genelde müşterisini üzmez ve değişim yapılması gerekiyorsa değiştirir.
 

faikkivrak

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
194
Tepki puanı
117
Puanları
43
Tekrar servise gönderdiniz mi cihazı apple genelde müşterisini üzmez ve değişim yapılması gerekiyorsa değiştirir.
Garanti dahilinde ekran değişimi seçeneği sundular. Bu aynı sorun yüzünden 3 kere ekran koruyucu değiştirmek zorunda kaldım bu 4. Olacak. (Servise verince ekran koruyucuyu çıkarıyorlar) 250 tl’den 750 tl onların kötü üretimi yüzünden bana yansıdı. 1000 tl olacak tekrar verince bu durum canımı çok sıkıyor açıkçası.
 

faikkivrak

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
194
Tepki puanı
117
Puanları
43
Bu durumun sattıkları hızlı şarja telefonun dayanamadığından kaynaklandığını düşünüyorum. Telefon çok ısınıyor önceki de çok ısınıyordu. Aynı yerde aynı sorunun olması kronik gibi geldi bana.
 

Caner Ergin

İnce Eleyen
Araştırmacı
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
335
Çözümler
1
Tepki puanı
315
Puanları
63
Konum
Şanlıurfa
THH gerek olmaması lazım. Apple yardımcı oluyor böyle şeylerde. Talebinizi ilettiniz mi?
 

faikkivrak

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
194
Tepki puanı
117
Puanları
43
THH gerek olmaması lazım. Apple yardımcı oluyor böyle şeylerde. Talebinizi ilettiniz mi?

Söyledim, kıdemli birimle görüştürdüler, böyle bir şeyin denk gelmesi neredeyse imkansız çok geçmiş olsun ancak sadece ekran değiştirebiliriz dediler. Sorunum belki çözülecek evet ama ben 2 yıldır bu telefonu sağlam bir şekilde kullanamıyorum ki. Bana üst model verin gibi bir talebim de yok sorunsuz bir iphone 11 versinler kullanayım istiyorum açıkçası. Bahtsızım biraz sanırım.
 

faikkivrak

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
194
Tepki puanı
117
Puanları
43
Bugün akşam başvuracağım, 6 aydan sonraki tüketicinin ispat yükümlülüğünü karşılayabilecek kadar delilim olduğunu düşünüyorum. Bakalım hayırlısı..
 
Üst