- Katılım
- 11 Şub 2023
- Mesajlar
- 47
- Tepki puanı
- 109
- Puanları
- 33
- Konum
- Karabük
- Web sitesi
- mutlutekir.blogspot.com
Arabayla yurtdışına çıkarken sınırda yapılan işlemler nelerdir?
Arabayla yurtdışına çıkarken kaskoya yurtdışı teminatı ekletmenin kapsamı nedir?
Arabayla yurtdışına çıkarken sınırlarda neler yaşadık? (2018 yılı tecrübeleri)
Arabayla yurtdışına çıkış için gerekli belgeler nelerdir?
Avrupa'da yakıt ve LPG alımı nasıl oluyor?
https://youtu.be/c5B_QIGkoiE
Sınırda yapılan işlemler
Arabayla sınır geçişleri temel olarak böyle olmakta. Basitçe anlatmak gerekirse çıkacağımız ülkenin gümrüğünde pasaportlara damga vurdurulduktan sonra gireceğimiz ülkenin sınırına giriyoruz. Araba/Car yazan yerden devam ediyoruz. Bazı sınır kapıları EU ve Non EU diye ayırmakta. Bazıları ayırsa da tek kapıdan hepsini almakta. Bunu öndeki arabalara göre karar veriyoruz. Sırada bekleyip sıra bize gelince pasaportlarımız, araba ruhsatı ve araba için yaptırdığımız yeşil sigortayı birlikte veriyoruz. Görevli damgaladıktan sonra alıyoruz ve 3-4 metre ileride bekleyen görevlinin yanına gidip dur dediği yerde duruyoruz ve araçtan inip bagajı açıyoruz. Sizi uğraştırmazlarsa, basit bir kontrol sonrasında gidebilirsiniz diyorlar ve arabanıza binip yola devam ederek ülkeye girmiş oluyorsunuz.
Makedon - Yunan sınırı
https://youtu.be/HtdszsTvnEg
Sırp - Makedon Sınırı
1. Videonun sonuna doğru Sırp sınırı gözükmekte.
https://youtu.be/cXGmmzLPOl8
https://youtu.be/YPRojGF1Z0M
https://youtu.be/LaTjKl62aIs
Arabayla yolculukta şehiriçinde yayalara yol vermek dışında dikkat edilmesi gereken öteki nokta ise trafik ışıklarında sola dönüşler. Ülkemizde ne güzel her seferinde tek tarafa yeşil yanacak şekilde ayarlanırken buralarda gidiş gelişe aynı anda yeşil yanıyor. Sola dönecekseniz karşıdan gelenleri beklemeniz gerekiyor. Dalıp da Türkiye'de sanarsanız kendinizi sağdan gelip vurabilirler.
Hız sınırlarında tolerans yok. Neyse ona uymanız lazım.
Balkanlarda radar yerseniz çevriliyorsunuz. AB'de yediğiniz cezalar Macar'da AB sınırları çıkışında gözükmüyor. Yine de dikkatli olmakta fayda var. Almanya'da özellikle inşaatlarda sık oluyor sabit radarlar. Bir de şehiriçlerinde normal otomobillerle aynı hizaya kenara park etmiş oluyor. Yalnız HB aracın arka camına kameraları döşüyorlar. Hız sınırının üstündeyseniz bu radarlar dünyanızı aydınlatıyor zaten. Bir yıldırım iniyor gibi. Noldu la moduna giriyorsunuz. (2 sene önceden İtalyada yememden ve kuzenin Almanya şehiriçinde yemesinden biliyorum.) Sonra dank ediyor radar olduğu.
Arabayla yurtdışına çıkarken kaskoya yurtdışı teminatı ekletmenin kapsamı nedir?
Arabayla yurtdışına çıkarken sınırlarda neler yaşadık? (2018 yılı tecrübeleri)
Arabayla yurtdışına çıkış için gerekli belgeler nelerdir?
Avrupa'da yakıt ve LPG alımı nasıl oluyor?
https://youtu.be/c5B_QIGkoiE
Sınırda yapılan işlemler
Arabayla sınır geçişleri temel olarak böyle olmakta. Basitçe anlatmak gerekirse çıkacağımız ülkenin gümrüğünde pasaportlara damga vurdurulduktan sonra gireceğimiz ülkenin sınırına giriyoruz. Araba/Car yazan yerden devam ediyoruz. Bazı sınır kapıları EU ve Non EU diye ayırmakta. Bazıları ayırsa da tek kapıdan hepsini almakta. Bunu öndeki arabalara göre karar veriyoruz. Sırada bekleyip sıra bize gelince pasaportlarımız, araba ruhsatı ve araba için yaptırdığımız yeşil sigortayı birlikte veriyoruz. Görevli damgaladıktan sonra alıyoruz ve 3-4 metre ileride bekleyen görevlinin yanına gidip dur dediği yerde duruyoruz ve araçtan inip bagajı açıyoruz. Sizi uğraştırmazlarsa, basit bir kontrol sonrasında gidebilirsiniz diyorlar ve arabanıza binip yola devam ederek ülkeye girmiş oluyorsunuz.
Makedon - Yunan sınırı
https://youtu.be/HtdszsTvnEg
Sırp - Makedon Sınırı
1. Videonun sonuna doğru Sırp sınırı gözükmekte.
https://youtu.be/cXGmmzLPOl8
https://youtu.be/YPRojGF1Z0M
https://youtu.be/LaTjKl62aIs
Avrupa'da Araba Sürerken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Hiç bilmediğim ve sonradan öğrendiğim bu durumdan bahsetmek istiyorum. Haliyle anlamadığım için paylaşamamıştım. Neyse ki bir kullanıcı paylaşmış Youtube'da. Almanya ve Avusturya'da olası sıkışıklıklarda sağ şerittekiler sağa dayalı, sol şerittekiler sola dayalı gitmek zorundalar. Olası bir geçiş üstünlüğü olan araç (Ambulans, Polis, İtfaiye) geçerse trafikten etkilenmesin diye. Güzel bir şekilde anlatılmış. Almancası "Stau" olarak trafik sıkışıklığı ibaresini gördüğünüzde araçların kenarlara dayalı gitmesi gerektiğini gösteren bir uyarı levhasını göreceksiniz.Emergency Corridor? (Autobahn Rettungsgasse)
Dashcam Germany, funny situations, weird moments, close calls, road Raging, red light jumping funny and dangerous moments caught with my Dash Cam in Europe b...
youtu.be
Arabayla yolculukta şehiriçinde yayalara yol vermek dışında dikkat edilmesi gereken öteki nokta ise trafik ışıklarında sola dönüşler. Ülkemizde ne güzel her seferinde tek tarafa yeşil yanacak şekilde ayarlanırken buralarda gidiş gelişe aynı anda yeşil yanıyor. Sola dönecekseniz karşıdan gelenleri beklemeniz gerekiyor. Dalıp da Türkiye'de sanarsanız kendinizi sağdan gelip vurabilirler.
Hız sınırlarında tolerans yok. Neyse ona uymanız lazım.
Balkanlarda radar yerseniz çevriliyorsunuz. AB'de yediğiniz cezalar Macar'da AB sınırları çıkışında gözükmüyor. Yine de dikkatli olmakta fayda var. Almanya'da özellikle inşaatlarda sık oluyor sabit radarlar. Bir de şehiriçlerinde normal otomobillerle aynı hizaya kenara park etmiş oluyor. Yalnız HB aracın arka camına kameraları döşüyorlar. Hız sınırının üstündeyseniz bu radarlar dünyanızı aydınlatıyor zaten. Bir yıldırım iniyor gibi. Noldu la moduna giriyorsunuz. (2 sene önceden İtalyada yememden ve kuzenin Almanya şehiriçinde yemesinden biliyorum.) Sonra dank ediyor radar olduğu.