Neler yeni

Palio 1.3 Multijet Motor Yağı Numarası Nedir?

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
14,722
Çözümler
79
Tepki puanı
42,106
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
adem hocam bende ihtiyar grubuna giriyorum yaş 61
Vay arkadaş benden büyük birini görünce neden mutlu olduğum daha net anlaşılmıştı ro zaman :kiskis

Hakan hocam her ehtiyarın dediği gibi biz de aynı şeyi söyleyeceğiz. ''Bizim gönlümüz genç'' bıraksalar şu karşıki dağa koşar gelirim :kiskis
 

DeepState

Süper Üye
Destek Ekibi
Katılım
8 Mar 2023
Mesajlar
844
Çözümler
1
Tepki puanı
707
Puanları
93
Dostlar bu sefer ben sorayım müsaadenizle :)

Benim 2007 model 1.3 Multijet palio için motor yağını değiştirmek lazım artık ama neden numaralar hep değişik değişik ve benim hangisini almam daha doğru olur? :alala
Önemli detaylarını kabaca anlatayım, siz değiştirmişsiniz hocam fakat başka birilerinin işine yarar belki. Rakamlar örneğin 5w-30 yağın kış ayında ve yaz ayındaki viskozite değeri. 5W daki w harfi winter yani kış demeki, 30 da yaz değeri ve aynı zamanda motorun ısındıktan sonra ulaşacağı değer yani sadece yazın değil. Değer arttıkça yağın incelmesi daha az olacak, 30 yerine 40 olsaydı daha az incelecek yağ. Daha az incelmesi daha iyi sızdırmazlık ve yağlama sağlıyor fakat bunu biz kendimiz seçemiyoruz. Her aracın her motor tipinin tasarlanırken yapılan hesaplamalara uygun bir yağ türü oluyor ve firma onu öneriyor. o yüzden üretici firmanın verdiği yağ viskozitesini seçmemiz gekiyor.

İkinci bir konu ise yağın aldığı sertifikasyon ve onaylar
Aynı yağ firmasın iki, üç veya dört farklı 5W-30 yağı olabiliyor.
Bunun sebebi farklı onaylar, bileşimler ve süreçler ile üretilmiş olmaları.
Kullanılacak oldukları arabaların marka, model ve motor seçeneklerinin farklı olmasından dolayı aynı viskozite değerini taşıyan farklı yağlar ortaya çıkıyor.
Bu durumda yağın aldığı uygunluk onayları / sertifikalarına bakmak gerekiyor.
Örneğin VW marka bir aracımız olsun 5w-30 yağ kullanan, bu araca VW tarafından önerilen yağ sertifikasyonunun 504 00 veya 505 00 olsun.
Alacağımız yağın 5w-30 olması dışında yağın kutusunda VW 504 00 veya VW 505 00 onayını gösteren yazıyı görmemiz gerekiyor.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
14,722
Çözümler
79
Tepki puanı
42,106
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Önemli detaylarını kabaca anlatayım, siz değiştirmişsiniz hocam fakat başka birilerinin işine yarar belki. Rakamlar örneğin 5w-30 yağın kış ayında ve yaz ayındaki viskozite değeri. 5W daki w harfi winter yani kış demeki, 30 da yaz değeri ve aynı zamanda motorun ısındıktan sonra ulaşacağı değer yani sadece yazın değil. Değer arttıkça yağın incelmesi daha az olacak, 30 yerine 40 olsaydı daha az incelecek yağ. Daha az incelmesi daha iyi sızdırmazlık ve yağlama sağlıyor fakat bunu biz kendimiz seçemiyoruz. Her aracın her motor tipinin tasarlanırken yapılan hesaplamalara uygun bir yağ türü oluyor ve firma onu öneriyor. o yüzden üretici firmanın verdiği yağ viskozitesini seçmemiz gekiyor.

İkinci bir konu ise yağın aldığı sertifikasyon ve onaylar
Aynı yağ firmasın iki, üç veya dört farklı 5W-30 yağı olabiliyor.
Bunun sebebi farklı onaylar, bileşimler ve süreçler ile üretilmiş olmaları.
Kullanılacak oldukları arabaların marka, model ve motor seçeneklerinin farklı olmasından dolayı aynı viskozite değerini taşıyan farklı yağlar ortaya çıkıyor.
Bu durumda yağın aldığı uygunluk onayları / sertifikalarına bakmak gerekiyor.
Örneğin VW marka bir aracımız olsun 5w-30 yağ kullanan, bu araca VW tarafından önerilen yağ sertifikasyonunun 504 00 veya 505 00 olsun.
Alacağımız yağın 5w-30 olması dışında yağın kutusunda VW 504 00 veya VW 505 00 onayını gösteren yazıyı görmemiz gerekiyor.
Çok güzel açıklamalar olmuş. Gayet anlaşılır ve net, çok teşekkür ediyorum :ok
 

mbirol

Klima Profesörü
Kadim Üye
Katılım
3 Şub 2023
Mesajlar
530
Tepki puanı
1,121
Puanları
93
Ahh şu palio. Ben Fıat araçları hiç sevmem. En son Uno sx vardı onu attıktan sonra bir daha Tofaş a binmem demiştim (2004 de) 2008 de yine döndük dolaştık 2006 model palio Van aldık. 1,3 multi jet. Takoz gibi araba idi. Ama Allah var çok ekmek yedik ondan. Belki de Tofal ın yaptığı en sağlam arabadır. 60 bin de aldım, 290 binler de sattım. Sattığım da pişman oldum. Pandemi başlangıcı 15 bin tl ye verdik 6 ay sonra 2 ye katladı fiyatlar. Üstelik ihtiyaç ta yoktu o paraya.
Keçi gibi di bizim palio. Arkaya 600 kg yük atıyorduk, niken bilir Buca rampasını (otoban) 5 vites te, sol şeritte tam gaz, çıkardık. Konfor sıfır, koltuklar çok rahatsız. Ama bizi hiç üzmedi bu araç. Rutin masraflar yaptık. Bir kere yağ soğutucu patladı genel arıza olarak. O bir canavardı.
Sattığım kişi benim eski elemanlardan biri. Halen klima işinde hizmet ediyor canavar. Biz 10/40 koyuyordu galiba yağını. Yanlışta hatırlıyor olabilirim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
14,722
Çözümler
79
Tepki puanı
42,106
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Ahh şu palio. Ben Fıat araçları hiç sevmem. En son Uno sx vardı onu attıktan sonra bir daha Tofaş a binmem demiştim (2004 de) 2008 de yine döndük dolaştık 2006 model palio Van aldık. 1,3 multi jet. Takoz gibi araba idi. Ama Allah var çok ekmek yedik ondan. Belki de Tofal ın yaptığı en sağlam arabadır. 60 bin de aldım, 290 binler de sattım. Sattığım da pişman oldum. Pandemi başlangıcı 15 bin tl ye verdik 6 ay sonra 2 ye katladı fiyatlar. Üstelik ihtiyaç ta yoktu o paraya.
Keçi gibi di bizim palio. Arkaya 600 kg yük atıyorduk, niken bilir Buca rampasını (otoban) 5 vites te, sol şeritte tam gaz, çıkardık. Konfor sıfır, koltuklar çok rahatsız. Ama bizi hiç üzmedi bu araç. Rutin masraflar yaptık. Bir kere yağ soğutucu patladı genel arıza olarak. O bir canavardı.
Sattığım kişi benim eski elemanlardan biri. Halen klima işinde hizmet ediyor canavar. Biz 10/40 koyuyordu galiba yağını. Yanlışta hatırlıyor olabilirim.
Valla usta şu Multijeti icat edenden Allah razı olsun dedim ben bu Vestel servisini ilk devraldığım zamanlar.
Benim sürekli kendi kullandığım bir multijet doblo vardı, 4 sene boyunca bir kere bile bakıma gitmedi, arızayı geçtim bakıma bile gitmedi, servis arabası ama 3 sene boyunca hiç yağ değişmedi, Fethiyenin dağları tepelerinde yıllarca gık bile demedi, en son 2 sene evvel abime verdim arabayı şu an halen serviste işlere koşturup duruyor. Onu verdim kendimize bu Palio arabayı aldım bilerek multijet tercih etmiştim.

Yalnız şimdi bakıyorum araba ile çok işimiz olmuyor, Anca işte toplantı zamanları Fethiye ye git gel, arada çık dolaş vs o nedenle benzinli 4 kapılı bir palio ile yakın zamanda değiştiririz sanırım.
 
Üst